Etappe dag 1 en 2 - Reisverslag uit Saarburg, Duitsland van Rinus Vermue - WaarBenJij.nu Etappe dag 1 en 2 - Reisverslag uit Saarburg, Duitsland van Rinus Vermue - WaarBenJij.nu

Etappe dag 1 en 2

Blijf op de hoogte en volg Rinus

19 September 2016 | Duitsland, Saarburg

Na aankomst in Warsberg hebben we de camping opgebouwd. ’s Avonds briefing, instructie over de rit voor de volgende dag en een informatiefilm over Duchenne. Overigens is er iedere avond briefing en instructie over de rit voor de volgende dag!

Etappe zondag (dag 1), ronde Saarburg:

Ik heb mij aangemeld voor de 100 km en ben om 9:00 uur gestart. De rit viel tegen qua zwaarte, en ik kreeg gelijk twijfels of ik dit wel kan volhouden. Maar misschien lag het ook deels aan mijzelf. Ik was niet goed uitgerust, had slechte benen, hoofdpijn en last van mijn ingewanden. Zou ik toch te oud worden voor dit soort activiteiten?
Het tempo lag ook te hoog voor mij deze dag.
Overigens was het weer niet verkeerd. ’s Morgens nevel, maar dit was wel een mooi zicht, en later op de dag af en toe de zon.
Ik kwam om 16:00 uur binnen, na uiteindelijk 91 km en 1880 hoogtemeters te hebben gereden.
Ik besloot vroeg naar bed te gaan en de volgende dag voor de 70 km te gaan in een lager tempo, zodat ik kon herstellen.
Er is een dagfilm van deze etappe te vinden op: www.duchenneheroes.nl/dagfilm. De moeite waard om deze te bekijken!

Etappe maandag (dag 2), rondje Saarburg naar Echternachbrücke:

Vandaag om 8:20 uur gestart voor de 70 km. Het tempo lag lager, waardoor ik kon herstellen en genieten van de mooie omgeving. Het was een mooie route.
Het was bewolkt, maar droog en soms kwam de zon door.
Ik kwam om 14:30 uur binnen, na uiteindelijk 74 km en 1770 hoogtemeters te hebben gereden.
Al met al een top dag!
Op naar dag 3, de koninginnenrit, de zwaarste tocht van de week. Zal het 70 of 100 km worden? Ik weet het nog niet en moet vanavond besluiten, jullie horen later wat het geworden is.


  • 19 September 2016 - 19:44

    Ko:

    Rinus! Top! Beter 70 km fietsen en genieten dan 100 km en kapot gaan! Dan haal je straks ook de finish op een goede manier. Lijkt me stoer genoeg!

  • 19 September 2016 - 23:26

    Patrick:

    Hey Rinus,

    Bedankt voor het mogen meebeleven van jouw avontuur, je bent nu al een held, ongeacht welke afstand je de rest van de week gaat rijden. Volg je gevoel en ga daar op af, dan maak je de juiste beslissing. Alleen jij kan dat doen!!!!!

    Succes:)

  • 20 September 2016 - 06:45

    Joop:

    Hè Rinus succes vandaag, wees verstandig, de afstand is niet belangrijk!
    Geniet er van!
    Grt Joop

  • 20 September 2016 - 07:04

    Peter De Jonge:

    Rinus vertrouwen en jezelf hebben
    je weet wat je kan
    veel succes

  • 20 September 2016 - 15:42

    Jan:

    Hey Rinus, fantastisch om je zo te kunnen volgen. Niet aan jezelf twijfelen, je bent beresterk en sowieso een held omdat je uitdaging bent aangegaan. Zorg dat je geniet van de ongetwijfeld prachtige routes. Zet hem op! Gr. Jan

  • 21 September 2016 - 18:29

    Ad Mol:

    Hey Rinus.

    Leuk je verslagen te lezen. Zet hem op je bent goed bezig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rinus

Duchenne Heroes

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 5744

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 25 September 2016

Duchenne Heroes

Landen bezocht: